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APPAREL

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VIRGOwearworks / ヴァルゴウェアワークス


VGWのデザイナーが感じた事やメッセージを洋服をキャンバスにして表現したいという事を
コンセプトに2003年に発進
音楽、芸術、生活、いつでもそれはそばに。
根源に「音」を常に感じさせる洋服作りが特徴のブランドである。

ディレクター:喜多條 由佑

Started in 2003 with the concept of expressing what clothes as a canvas and

expressing things and messages felt by designers of VGW
 

Music, arts, life, anytime it is by your side.
 

It is a brand characterized by making clothes that always makes “sound”

feel at the viremyoffr_db.

Director : Yu kitajo

Official siteはこちら

https://vgw.jp

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PSYCHOLOGICAL METAMORPHOSIS / サイコロジカルメタモーフォーセス


PSYCHOLOGICAL = 心理的な
METAMORPHOSIS = 変態⇄変化

Psychological metamorphosis.

It is a brand that incorporates "now" of street culture and music
with its own sense and repeats transformation from larva ti adults.

サイコロジカルメタモーフォーセス。
国籍、人種は問わず、様々な視点から俯瞰的に。
ストリートカルチャーやミュージックの"今"を独自の感覚で取り込み、
幼生から成体へと変態を繰り返していくブランド。



Official siteはこちら
https://www.plmp-tokyo.com/

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SALT&MUGS / ソルトアンドマグス

"SALT & MUGS" brought by the concept of SURF, SKATE, MUSIC &

SLACK LIFE (relaxed life) in daily life and play in California Los Angeles.

It is a brand from Los Angeles & Tokyo with such an image.

 

Origin of the brand name, when looking at the table at the moment, 

the mug cup with salt that I used last night and coffee this morning.

 

SALT images "sea", mugs image “daily life". 

Cool daily. Still do not feel it. 

It is salt & mugs styles.

カリフォルニア、ロスアンゼルスでの日常と遊びをSURF、SKATE、

MUSIC & SLACK LIFE(ゆったりとした生活)をコンセプトに 

Los Angeles と TOKYO より発信されるブランド「SALT&MUGS(ソルトアンドマグス)」 

ブランドネームの起源は、ふとした時にテーブルを見ると

昨晩使った塩と今朝のコーヒーの入ったマグカップ。 

SALTは「海」をイメージし、マグカップは「日常」をイメージ。 

デイリーでカッコよく。それでいて気どらない。それがSALT&MUGS(ソルトアンドマグス)です。

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Official siteはこちら

https://www.saltandmugsca.com/

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女神織DENIMESとは
 

古着のバイヤーとして経験を積んだデザイナーとデニム職人がタッグを組んで生まれたブランド。

天女がまとう羽衣の様な着心地をイメージして日本のクオリティ、生産力を世界に発信したいという想いから誕生した。

ブランドを担当するディレクター独自の視点から、一般的なデニムの世界とは一味違う独創的な世界観を奏でる。

スタンダードライン”The Originals”に関してはオンスでは表現できないヘビーな素材感ながら深みのある色合いを追及。さらにデザインに特化した”The Evolution”ラインと同様どことなく少しトゲのあるデザインは、天女とは真逆に「TOKYO」という街でたくましく生き抜く“カラス”を想起させる。

だから、加工ジーンズも単なる汚れや擦れにこだわっているわけではなく、穿く人の生き様を見事に投影する美学が宿っている。 こだわりも随所に注入され、100%ジャパンメイドであり、加工に関して職人の手作業で生まれるアイテムは、実に複雑な表情を醸し出す。

女神織DENIMESを穿くということは、世界に誇る日本のクラフトマンシップを手に入れることでもある。

 

Started by a designer who started a career of a vintage buyer and a denim craftsman in Okayama Japan.

Crafted with a image of "as comfortable as celestial raiment of a Japanese heavenly maiden" It is to transmitt the quality and capacity of Japanese product.

The Director also designs for another apparel brand, which gives effect to the design innovative,and will be eye-catching, while the most of jean production looks alike.

“The Originals”the standard line up is made with the fabric only for MEGAMIORI DENIMES.You can’t find such thickness and soft touch at the same time , the indigo blue color is deeper than any other denim products.”The Evolution”line is specialized with creative design.

The true deep navy blue of the fabric,tough solid touch,and edged design reminds you a crow who live independently in the Japanese metropolis Tokyo without any help from others."MEGAMIORI DENIMES"are the realest workwear for an urban survival.

The damaging and aging process is not only to defiling or scratching,but also to express and represent the lifestyle of who wear them.

It is 100% Japan made with pride of craftsman,the pairs appear with complex look. Every pair has own personality.

Official siteはこちら

https://vgw.jp/megamiori.html

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